Struganje

Održavanje puteva obično zahteva uklanjanje dela postojeće konstrukcije, za šta je danas najjednostavnija metoda hladnog struganja.

Zatražite ponudu

Struganje

 

Poslovi struganja mogu se kategorisati na osnovu specifičnih zahteva za održavanje puteva ili građevinskih radova:

  • Površinsko struganje: uklanjanje slojeva asfalta ili betona
  • Dubinsko struganje: otvor rova za održavanje komunalnih preduzeća
  • Struganje žleba: glodanje uskih otvora reznim točkom
  • Fino površinsko struganje: uklanjanje tankih slojeva i vraćanje teksture površine i otpornosti na klizanje
  • Struganje profila: ispravljanje poprečnog nagiba, popravljanje nedostataka profila kao što su uzdužni talasi i poprečnih deformacija.

Mnogo je problema koji proizlaze iz tradicionalnih tehnika rušenja puteva. Za uklonjeni rasuti materijal je neophodna dalja obrada, poput sakupljanja, lomljenja, sortiranja. Zajedno sa potrebom za prevozom i odlaganjem smeća, ove metode su skupe i dugotrajne, dok se mleveni agregat može ponovo upotrebiti, odnosno reciklirati bez dalje obrade.

Dalje, površinskim struganjem moguće je uklanjati strukturu puta sloj po sloju i ispravljati geometriju profila puta. Naše kolege su najbolje u svojoj oblasti i redovnim usavršavanjem posvećeni smo pružanju najbolje usluge našim klijentima.

Za različite tehnologije glodanja prikupili smo detaljne informacije u odgovarajućim podmapama.

Duboko struganje

U poslovima održavanja puteva usluge struganja zastora postaju daleko isplativiji i brži način u poređenju sa tradicionalnim metodama.

Poslovi u gradskim zonama su pogotovo osetljivi na dinamiku izvođenja radova usled potrebe da se putevi što pre puste u promet, što tehnologiju struganja čini izuzetno praktičnom. Tehnologija struganja podrazumeva otvaranje rovova na površini puta, pri čemu se materijal drobi i utovara u kamion u jednom koraku. Ovakav ujednačeno izlomljeni asfalt i beton se nakon toga mogu koristiti kao tampon sloj. Našim klijentima su tako ušteđeni troškovi bagera, hidraulične drobilice, sekača ivica, ostalih troškova mehanizacija kao i troškova deponovanja i transporta i deponovanja materijala.

Sprovodimo radove dubokog frezanja sa minimalnom širinom od 50 cm.

Struganje žlebova

 

Za potrebe struganja uskih žlebova radi provođenja kablova, cevi ili drenaže posedujemo mehanizaciju koja je sposobna za izradu žlebova od čak 10 cm.

Fino struganje

Standardni nazubljeni valjci za struganje imaju proreze od 15 mm, dok fini valjci za struganje imaju proreze od samo 8 mm kako bi se postigao efekat glatke površinske teksture. Ova tehnologija glodanja je najpodobnija za:

  • poboljšanje trenja i otpornosti na klizanje
  • uklanjanja kolotraga
  • ispravljanja nagiba
  • priprema površine za nanošenje završnih i zaštitnih slojeva puta
  • uklanjanje izolacije i premaza
  • generalno ravnanje površine

Za dodatnu preciznost se koriste valjci sa još manjim prorezima od 4 mm, koji su odlični za poslove:

  • uklanjanja signalizacije na površini puta
  • uklanjanja epoksi premaza sa industrijskih podova

Struganje asfalta

Kolotrazi, neravnine i druge vrste deformacije predstavljaju potencijalne rizike za bezbednost saobraćaja. Ovi geometrijski nedostaci puta se mogu ukloniti efikasno koristeći mašine za struganje sa automatskom kontrolom nivoa struganja. Ovakav način struganja ostavlja ravnu površinu uklanjajući sve neravnine koje su iznad nivoa struganja puta i omogućeno je puštanje saobraćaja odmah nakon završetka struganja. Proces struganja je često neophodno sprovoditi u zavisnosti od preduslova u vidu susednih površina, ivičnjaka itd.

Naše mašine za struganje su opremljene najmodernijim sistemom kontrole automatizacije putem računara. Ovim mašinama je moguće obaviti i najzahtevnije poslove struganja sa najvišim standardom i preciznošću. Iz ove preciznosti proizilazi manjak potrebe za upotrebom recikliranog materijala, s obzirom da se uklanja samo oštećeni sloj asfalta koji je nepodoban za upotrebu.

Struganje sa Multipleks kontrolom nivoa

 

Multipleks kontrola nivoa glodanja je elektronska implementacija kontrolnog snopa koristeći tri senzora visine na mašini (prednji, centralni i zadnji), sa algoritmom ravnanja. Sa multipleks kontrolom nivoa eliminišu se podužni talasi na površini puta.